FotoJoop 
  Home  |   Foto's 2023  |   Foto's 2022  |   Foto's 2021  |   Foto's 2020  |   Foto's 2019  |   Foto's 2018  |   Foto's 2017  |   Foto's 2016  |   Foto's 2015  |   Foto's 2014  |   Foto's 2013  |   Foto's 2012  |   Foto's 2011  |   Foto's 2010  |   Foto's 2009  |   Foto's 2008  |   Foto's 2007  |   Foto's 2006  |  Foto's 2005  |   Foto's 2004  
|monaco aan de maas 2005 f1 de foto's staan onderaan|

                     

In het Rotterdamse Sportjaar vindt op zondag 7 augustus in hartje Rotterdam het nieuwe sportevenement Rotterdam Racing 2005 plaats. Dit grootste autosportevenement ooit in Nederland gehouden, is een grotendeels gratis toegankelijke show door het centrum.

Door de Formule-1-demonstratie verandert de binnenstad van Rotterdam een dagje in Monaco aan den Maas. De racewagens volgen een route langs Coolsingel, Hofplein, Goudsesingel, Mariniersweg en Blaak. Robert Doornbos en Christijan Albers, de twee Nederlandse Formule-1-coureurs, en teamgenoten maken hun opwachting in Rotterdam. Vanwege de te verwachten toeloop en omdat wegen in het centrum worden afgezet, raden organisatie en politie bezoekers aan met het openbaar vervoer naar de stad te komen. Net als bij de Red Bull Air Race in juni worden ook bij dit evenement, waarbij de banden ongetwijfeld zo zullen gieren dat er rook en geluid bij vrijkomt, enige honderdduizenden belangstellenden verwacht. De organisatie zorgt voor oordopjes. De racedemonstratie is van 13.00 tot 16.30 uur.

Video: Klik hier voor een voorbeschouwing met beelden van het parcours

Behalve de nieuwste Formule-1-wagens, zijn ook hun oudere voorgangers te zien. Het Classic Team Lotus showt raceauto's waarin onder anderen Mario Andretti, Graham Hill, Emerson Fitipaldi en Nelson Piquet reden. Bijzonder is dat Nelson Piquet junior in Rotterdam een demonstratie geeft in de auto, type 101, waarin zijn vader grote successen boekte.

Ook is er die dag aandacht voor andere takken van auto- en motorsport. Jan Lammers is van de partij met de Dome-Judd waarmee hij meedeed aan de 24 uur van Le Mans. Op historische Grand Prix-motoren doen voormalig kampioenen Kent Anderson, Henk van Kessel, Jan de Vries en Wil Hartog mee aan deze demonstratie en er zijn trucks en auto's uit de Dakar Rally te zien.

Het idee voor Monaco aan de Maas komt van de Rotterdammers Robert Heilbron en Herman Vaanholt. ,,Als jochie ging ik met mijn ouders naar de speedboat-races op de Maas. Dat beeld staat nu nog steeds op mijn netvlies. Ik vind het leuk om kinderen die normaal nooit in aanraking zouden komen met Formule-1 dit te laten meemaken en ze iets mee te geven'', aldus Heilbron.

De demonstratie waarbij de auto's op de rechte stukken weg geregeld stoppen, optrekken en wegscheuren zijn ,,the best next thing'' denkt Vaanholt, aangezien het volgens hem onmogelijk is een wedstrijd te laten plaatsvinden in de stad. Het evenement vindt plaats in het jaar dat Rotterdam Europese sporthoofdstad is.

De organisatoren houden er rekening mee dat er ongeveer 300.000 toeschouwers op af komen. In Londen waar de demonstratie vorig jaar voor het eerst plaatsvond, stonden er 375.000 toeschouwers langs het parcours. Het evenement is grotendeels gratis te volgen. Wie een plaatsje op de tribune aan de Coolsingel wil, betaalt 60 euro. Toegang tot de paddock, waar Rotterdammer Doornbos de gehele dag aanwezig is, kost 25 euro.

Video: Londen race 2004 (externe link)
Video: Melbourne race 2005 (externe link)

          

Albers verkent route Monaco aan de Maas
Rotterdam staat over vier dagen voor één dag in het teken van autoracen.

uitgegeven: 15:08 03-08-2005 gewijzigd: 17:08 03-08-2005

Hoogtepunt van het autosportevenement Monaco aan de Maas is de Formule 1 demonstratie midden in de stad. Het parcours is bijna klaar. Woensdag kwam één van de twee Nederlandse coureurs, Christijan Albers, de route alvast verkennen.

Albers is één van de grote publiekstrekkers van het racespektakel. De coureur van Minardi geeft zondag samen met zijn Rotterdamse teamgenoot Robert Doornbos een demonstratie in een Formule 1 wagen. Omdat racen door de relatief smalle straten van een stad geen alledaagse bezigheid is, zullen alle coureurs die aan het evenement meedoen het parcours de komende dagen verkennen.

Met rode koontjes van opwinding, een lichaam vol adrenaline en stralende ogen stapten ze uit hun Minardi. Christijan Albers en Robert Doornbos scheurden zondagmiddag met bijna 180 kilometer per uur door de binnenstad van Rotterdam en bezorgden de honderdduizenden toeschouwers én zichzelf een onvergetelijke dag.

Geweldig

Zowel Doornbos als Albers was simpelweg door het dolle heen. Albers gooide in een opwelling zelfs zijn helm (inclusief boordradio) in de tribune. Een cadeautje van ruim 20.000 euro. "Het was écht geweldig", jubelde de formule-1-coureur. Zijn teamgenoot was nog stelliger: "Hier kan een Grand Prix niet aan tippen."

 

De Nederlanders hadden tijdens de eerste editie van 'Monaco aan de Maas' maar één opdracht: vermaak het publiek, maakt niet uit hoe. Dus zette Doornbos breeduit glimlachend zijn handtekening op het Hofplein, door "even wat rubber achter te laten" en maakte Albers een 'donut' (een rondje van 360 graden) op een van de smalste stukken van het circuit. "Van mijn banden was na afloop helemaal niente, nada, niks over", zei Albers lachend.

Enthousiasme

Een uur na de Albers-show mocht Doornbos met dezelfde Minardi het parcours op. In de stad waar hij 24 jaar geleden in het Havenziekenhuis ter wereld kwam, toonde de coureur zijn kunsten. Midden op de Coolsingel zette hij de auto stil en maande het publiek met handgebaren tot meer enthousiasme. Om vervolgens onder luid gegil razendsnel op te trekken.


Van 14.00 tot 16.30 uur raceten de wagens over het parcours van Monaco aan de Maas - Foto: P. Wenting

Zo fraai als het evenement eindigde, zo desastreus was de start. De Nederlandse Chinees Ho-Pin Tung mocht 'Monaco aan de Maas' openen met een demonstratie in de Williams BMW FW26, maar moest zijn peperdure vehikel na drie minuten langs de kant zetten.


Christijan Albers op het circuit in Rotterdam - Foto: Marc Koot

Herman Vaanholt, een van de organisatoren, zei dat 'Monaco aan de Maas' financieel geen succes is geworden. "We zullen zwaar in de min eindigen", aldus Vaanholt. "Dat wordt vooral veroorzaakt door het ontbreken van een hoofdsponsor. Ik denk dat we enkele tonnen te kort komen."

De organisatie zegt rekening te hebben gehouden met een negatief resultaat en benadrukt alle rekeningen te betalen. Vaanholt twijfelt nog of hij volgend jaar ook een 'Monaco aan de Maas' zal organiseren. Diens compagnon Robert Heilbron is positiever: "Ik heb wel de intentie om door te gaan."


De nieuwste formule-1-wagens waren te zien - Foto: Marc Koot

Volgens een politiewoordvoerder is het evenement zonder een wanklank verlopen. "Er heerste een prima sfeer", aldus een zegsman. "De afzettingen en veiligheidsmaatregelen hebben goed gewerkt."



Monaco aan de Maas begint zondagmiddag om 13.00 uur.
 


Monaco aan de Maas

Monaco aan de Maas - zondag 7 augustus 2005

Rotterdam wordt komende zomer een dag lang omgetoverd tot ’Monaco aan de Maas’. De stad zal dan het toneel zijn van gierende banden en ronkende motoren van echte Formule - 1- raceauto's en topcoureurs.

Op een afgezet stratencircuit in het hart van de stad zullen topcoureurs, onder wie onze eigen Christijan Albers, hun kunsten vertonen. Behalve een demonstratie van Formule- 1-wagens krijgt het publiek een show voorgeschoteld van auto’s en motoren uit de belangrijkste raceklassen.

Het parcours heeft een lengte van 2,6 kilometer. De route loopt vanaf het stadhuis aan de Coolsingel via het Hofplein, de Pompenburg, de Goudsesingel en de Mariniersweg naar Blaak. Daar scheuren de racemonsters onder de kubuswoningen door in de richting van het Churchillplein, waar ze weer afslaan naar de Coolsingel. Langs het parcours zullen tribunes en grote beeldschermen verrijzen. De gehele route is gratis toegankelijk voor het publiek.

 

De Formule-1-’renstal’ van Minardi, waar de Nederlander Christijan Albers onder

contract staat, heeft al toegezegd acte de présence te geven. Met diverse andere bekende coureurs en renstallen wordt nog overleg gevoerd.

Voor meer informatie: www.rotterdamracing.nl


Welkom

U kunt nu uw kaarten kopen voor de tribunes, de Paddock of het VIP-dorp van Monaco aan de Maas 2005 op 7 augustus a.s.

Tribunekaarten kosten € 60,- en geven toegang tot de tribunes die o.a. op de Coolsingel een gegarandeerd goed zicht op het circuit geven. Daarnaast heeft u met een tribunekaart na afloop van het circuit-programma (omstreeks 16:00 uur) ook toegang tot de Paddock!

Paddockkaarten kosten € 25,-, waarmee u de deelnemende auto's, motoren, trucks én coureurs van dichtbij kunt bekijken. Vanuit de Paddock is er geen direct zicht op het circuit zelf.

VIP-kaarten. Al vanaf € 1.500,- bent u als bedrijf partner van 'Monaco aan de Maas', ontvangt u 10 VIP-kaarten en wordt u vermeld als partner op www.rotterdamracing.nl.. De totaalprijs inclusief BTW komt dan op € 1.785,-. Voor meer informatie over VIP-kaarten kunt u hier terecht.

Beperkt verkrijgbaar: losse VIP-kaarten
Op veler verzoek zal een beperkt aantal VIP-kaarten los verkrijgbaar zijn. U kunt daarmee ook met kleinere gezelschappen genieten van een onvergetelijke middag in het VIP-dorp van Monaco aan de Maas. Bij de prijs inbegrepen zijn: buffetten warm en koud, bier, wijn en fris, toegang tot de VIP-tribunes, toegang tot de Paddock tot 16:30
Prijs: € 195,- inclusief BTW.

Heeft u nog vragen over hoe u kunt bestellen en betalen kijkt u dan bij bestel info of bij help. Heeft u nog vragen over uw bestelling neemt u dan gerust contact met ons op. Wij reageren het snelst op email.
Adres:
Start Coolsingel
Coolsingel Coolsingel
3011 AC ROTTERDAM Toon kaart
Bereikbaarheid:
Tram 1,8,20,23

7 augustus 2005: MONACO aan de MAAS 
Foto: Gerard Harten | Christijan Albers  tijdens Monaco aan de Maas, !

Foto: Arie de Vroet | Pitspoezen tijdensMonaco aan de Maas


banner.gif http://www.robertdoornbosfans.nl


Foto: Richard van Yperen | Robert Doornbos tijdens Monaco aan de Maas, Rotterdam


Foto: Sander Wind | Ho-Pin Tung raced door de straten van Rotterdam, Monaco aan de Maas

Rotterdam  MONACO aan de MAAS is een demonstratie en parade van internationale race-auto's en coureurs uit de hoogste raceklasses: Formule 1, Le Mans en de Dakar rally, historische GP-motoren,Formule 1-auto's en meer

21 juli 2005
Robert Doornbos ook naar Rotterdam
Een Rotterdammer in de Formule 1 moet er natuurlijk bij zijn. Op 7 augustus a.s. zal ook hij de V10 aan zijn stadsgenoten laten horen!

18 juli 2005
Nelsinho Piquet in Lotus F1 101
Nelson Piquet Jr. (Nelsinho) zal op zondag 7 augustus a.s. met zijn vader's Lotus Formule 1-wagen (Type 101) in actie komen tijdens de parade van het Classic Team Lotus.

14 juli 2005
Ho-Pin Tung in BMW-Williams F1?
We kunnen de geruchten niet ontkennen: de kans is groot dat de Chinees-Nederlandse coureur Ho-Pin Tung tijdens Monaco aan de Maas zal rijden in een BMW-Williams Formule 1.
Later meer...

13 juli 2005
Komst Minardi F1 Team officieel
Het hing al weken in de lucht, maar nu is het dan ook helemaal officieel: Christijan Albers komt mét zijn Minardi F1 Team naar Rotterdam.
En, zeer binnenkort volgt nieuws over een .... tweede F1-team!

 

hoop dat ik er bij kan komen om wat foto,s te maken.

zodra ik ze heb komen ze op de site.

|foto's|
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
131381 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
122355 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
103657 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
69830 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
115883 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
93033 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
108073 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
115344 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
80258 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
85060 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
86118 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
82818 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
82840 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
81314 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
117492 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
93008 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
105851 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
104117 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
117250 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
110391 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
126272 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
92792 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
102516 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
86134 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
89158 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
86974 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
99209 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
110839 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
128172 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
68095 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
56881 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
55070 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
67923 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
53234 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
47091 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
44392 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
47734 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
65852 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
66060 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
64939 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
65396 bytes
07 08 05
[ 500 x 375 ]
57960 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
36886 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
37550 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
40426 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
107372 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
41867 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
64865 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
36461 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
37215 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
81746 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
37821 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
91951 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
50374 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
46228 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
102675 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
35613 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
114427 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
41009 bytes
07 08 05
[ 534 x 400 ]
45100 bytes
07 08 05
[ 350 x 238 ]
21420 bytes
07 08 05
[ 350 x 259 ]
20628 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
104503 bytes
07 08 05
[ 350 x 268 ]
15835 bytes
07 08 05
[ 350 x 272 ]
17973 bytes
07 08 05
[ 350 x 268 ]
20254 bytes
07 08 05
[ 350 x 471 ]
23962 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
86572 bytes
07 08 05
[ 350 x 415 ]
47175 bytes
07 08 05
[ 350 x 310 ]
27815 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
108348 bytes
07 08 05
[ 350 x 239 ]
19283 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
73532 bytes
07 08 05
[ 350 x 255 ]
18825 bytes
07 08 05
[ 350 x 242 ]
24703 bytes
07 08 05
[ 350 x 248 ]
14913 bytes
07 08 05
[ 350 x 242 ]
15373 bytes
07 08 05
[ 338 x 225 ]
18398 bytes
07 08 05
[ 350 x 238 ]
13452 bytes
07 08 05
[ 338 x 225 ]
15345 bytes
07 08 05
[ 575 x 383 ]
36418 bytes
07 08 05
[ 575 x 383 ]
37594 bytes
07 08 05
[ 575 x 383 ]
44791 bytes
07 08 05
[ 575 x 383 ]
48582 bytes
07 08 05
[ 575 x 383 ]
49073 bytes
07 08 05
[ 575 x 383 ]
55103 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
93696 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
77227 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
87120 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
81971 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
90389 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
109141 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
69579 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
65082 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
99989 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
88984 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
103142 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
103022 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
71677 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
62953 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
58162 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
111297 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
87026 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
82578 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
72386 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
109208 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
100337 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
111645 bytes
07 08 05 paddock
[ 800 x 600 ]
114134 bytes
07 08 05
[ 575 x 383 ]
32812 bytes
  

Powered by Rainbow